Nohy odjakživa byly osinou v zadku většiny posilovačů. Nikdo je nechtěl cvičit, protože to bolelo a přece jen nohy nejsou plážově atraktivní. V poslední době se ale na nohy zaměřuje hodně pozornosti, protože stejně jako každý jiný sval, jsou součástí celkové tělesné symetrie. Navíc díky tomu, že máme u nás nejlepšího dřepaře ektomorfa na světě, se cvičení nohou velice zpopularizovalo. Jedním ze cviků na přední stranu stehen je předkopávání. V tomto článku si přiblížíme jednotlivé techniky.

Zaměřte se na jednotlivé partie otočením chodidelkvadriceps-jak-cvicit-nohy-fitness-magazin

Při běžné pozici nohou při předkopávání – chodidla kolmo vzhůru – zapojujeme především rectus femoris pro větší střední část stehna. Pokud vytočíme špičky dovnitř, začne se mnohem více zapojovat vastus lateralis, který tvoří vnější stranu stehen. Vytočením chodidel od sebe zase zapojíme vastus medialis. Existuje ovšem i další způsob, jak zapojovat jednotlivé stehenní svaly – částečný rozsah pohybu.



Tajemství částečného rozsahu pohybu

jednotlive stehenni svalyVědci z Univerzity v Miami zkoumali aktivitu stehenních svalů při různém rozsahu pohybu předkopávání. Běžný rozsah pohybu u předkopávání je 90 stupňů – začínáme v poloze, kdy je stehno k lýtku přibližně v pravém úhlu, následuje extenze do úhlu rovného, tedy 180 stupňů. Během výzkumu se zjistilo, že v rozsahu 120 – 150 stupňů je nejvíce zapojovaný vastus lateralis, zatímco v druhé polovině – 150 – 180 stupňů zaznamenali největší aktivitu na vastus medialis.

Pokud se tedy chcete zaměřit spíše na vnější stranu stehen, začínejte předkopávání dvěma až třemi sériemi pouze do poloviny rozsahu a pokračujte dalšími třemi v plném rozsahu. Naopak chcete-li budovat vnitřní stranu – vastus medialis – začínejte horní polovinou rozsahu.

Napumpuj nohy s produkty z obchod.sypaci.cz

Komentuj

Komentář